تاریخ : شنبه 22 خرداد 1400
کد 4061

با حضور مسئولین فرودگاه شهید بهشتی و اعضای هیئت مدیره تشکلهای اقتصادی برگزار شد

بازدید از کارگو ترمینال فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان

این بازدید با هدف آشنایی فعالان اقتصادی با خدمات کارگو ترمینال فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان انجام شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان اعضای هیئت مدیره تشکلهای اقتصادی  ذیل اتاق بازرگانی اصفهان از کارگو ترمینال فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان بازدید کردند.در این بازدید نمایندگان تشکلهای اقتصادی با مسئولین فرودگاه شهید بهشتی و همچنین مدیران کارگو ترمینال   دیدار و گفتگو کردند و از خدمات قابل ارائه درکارگو ترمینال مطلع شدند.
احمد رضا همتی، رئیس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان  محصولات کشاورزی استان اصفهان درگفتگو با نمایندگان  تشکلهای اقتصادی با تاکید بر این نکته که ایجاد زیر ساخت مناسب لازمه ی توسعه صادرات است گفت: ازآنجاییکه در صادرات محصولات فاسد شدنی زمان نقش مهمی را ایفا میکند، هدف از ایجاد کارگو ترمینال ارسال سریع بار به نقاط مختلف دنیا است  و این مجموعه در ابتدا عضو محور بوده و سپس  خدمت محور شده است.
رئیس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان  محصولات کشاورزی استان اصفهان، ضمن تقدیر از همکاری اتاق بازرگانی اصفهان با ارائه توضیحاتی پیرامون  تاریخچه شکل گیری کارگو ترمینال فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان  ادامه داد: کارگو ترمینال اولین پایانه صادراتی در استان اصفهان است که بعد از ترمینال بار فرودگاه بین المللی امام خمینی رتبه دوم را در کشور دارد.
همتی میزان بار صادر شده از این ترمینال را در حدود 3600 تن با ارزش بالغ بر 15 میلیون دلار  اعلام کرد و افزود: تا کنون در حدود 218 پرواز انجام شده است و کلیه استانهای کشور از طریق این ترمینال صادرات انجام می دهند  اما  انتظار داریم  حجم  صادرات از سوی فعالان اقتصادی استان اصفهان نیز از طریق  این ترمینال به میزان مورد انتظار  برسد.
وی با ذکر این نکته که کلیه  خدمات لازم برای انجام صادرات از طریق این پایانه به صورت صفر تا صد در محل ترمینال انجام می شود گفت: کلیه دستگاههای مرتبط با موضوع به منظور ارائه خدمات و صدور مجوزهای لازم در قالب پنجره واحد در این مکان حضور دارند و اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام خواهند داد.
همتی تاکید کرد: در حوزه تولید مسئله بسیار مهم ، در نظر گرفتن  نیازهای بازارهای هدف است و  به صورت کلی این بازارهای هدف هستند که تعیین کننده نوع کالای تولیدی و حجم آن هستند.
در ادامه علی شاه نظری ، معاون عملیات فرودگاهی اداره کل فرودگاههای استان اصفهان، با تقدیر و تشکر از اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان و رئیس هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان و  صادرکنندگان کشاورزی استان اصفهان در طی 15 سال اخیر گفت: در طی 14 ماه اخیر علیرغم رویارویی با پاندمی کرونا  بیش از 200 پرواز در این ترمینال انجام شده است که در نوع خود بی‌نظیر است. علاوه بر این،کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، تنها ترمینال در کل کشور است که  تمامی خدمات صدور مجوز دستگاههای مربوطه را از طریق پنجره واحد در محل فرودگاه ارائه می دهد.
معاون عملیات فرودگاهی اداره کل فرودگاههای استان اصفهان همچنین با معرفی خدمات جدید فرودگاه بین المللی شهید بهشتی استان اصفهان  در ادامه خواستار همکاری دستگاه‌های مربوطه در جهت تاسیس و راه اندازی خطوط هوایی اصفهان شد.
گفتنی است در حاشیه این بازدید، نمایندگان تشکل‌های اقتصادی از ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و همچنین  جایگاه تشریفات اختصاصیCIP  فرودگاه  شهید بهشتی اصفهان که به تازگی تاسیس و افتتاح شده است دیدن کردند.
آلبوم تصاویربازدید از کارگو ترمینال فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان

  • واحد ارجاع دهنده پورتال اتاق بازرگانی اصفهان