تاریخ : شنبه 11 بهمن 1399
کد 3708

آینده تجارت الکترونیک در عصرپساکرونا

کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل ها با همکاری کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان اقدام به برگزاری وبینار آینده تجارت الکترونیک در عصرپساکرونا نمود.
 در این وبینار ناصرچاووشی، مشاور و مجری پروژه های آینده پژوهی با بیان اینکه انسان ها از بدوخلقت خواستار اطلاع از آینده بودند، گفت: این اشتیاق به مرور زمان با شکل گیری متغیرهای مختلف در زندگی منجر به پویایی محیط و شکل گیری تلاش هایی نظام مند و مشخص تحت عنوان دانش آینده پژوهی شد.
 وی افزود: تا سال 2030 کلیه مشاغل و فناوریهای در اختیار بشرمتفاوت شده و بر سبک رفتار و زندگی انسان تاثیرگذار است. 
چاووشی فراگیر شدن اینترنت اشیاء در جهان را مهم ترین جلوه عصر دانایی دانست و تصریح کرد: بر این اساس اگر متفاوت از گذشته فکر، رفتار و برنامه ریزی نکنیم محکوم به ضرر و زیان و شکست خواهیم بود. 
وی روندها، رویدادها، تصاویر و اقدامات را عوامل اثرگذار بر شکل گیری آینده بیان کرد. 
مجری پروژه های آینده پژوهی گفت: بر اساس آمار منتشر شده تا پایان خرداد ماه سالجاری، 94درصد جمعیت کشورمان از اینترنت استفاده کرده و ایران رتبه 13 اینترنت در سطح جهان را داراست و در سال 99 ضریب نفوذ اینترنت در کشور به 94 درصد رسیده است. چاووشی با تاکید بر اینکه میزان خرده فروشی غیرالکترونیک دارای روند کاهشی است، این امر را نشاندهنده ظرفیت و بازار بزرگ تجارت الکترونیک دانست. 
وی افزود: معادل 70 درصد جمعیت کشور کاربر شبکه اجتماعی بوده .این در حالی است که 58.3  درصد کل مبادلات تجارت الکترونیک کشور مربوط به اینستاگرام است. 
چاووشی تصریح کرد: با توجه به روند افزایشی حضور در شبکه های اجتماعی و جذابیت های این فضاها در معرفی و شناسایی غیرمستقیم برندها و تبلیغ محصولات، استفاده از این بستر به موفقیت کسب و کارهای آنلاین کمک می کند. 

 
آلبوم تصاویر وبینار تجارت الکترونیک