تاریخ : پنجشنبه 9 بهمن 1399
کد 3705

در کارگروه توسعه صادرات استان تاکید شد

تبیین نقش راهبردی حمل و نقل ریلی در افزایش صادرات

در جلسه کارگروه توسعه صادرات ضمن تبیین نقش راهبردی حمل و نقل ریلی بر افزایش آمار صادراتی کشور واستان، بر لزوم توجه مسئولین دولتی بر خط آهن اصفهان –مرسین تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. 
این جلسه به تشریح چگونگی پایش محموله های گیاهی صادراتی، چگونگی رفع موانع صادرات سیب درختی، و حمل ونقل ریلی و فرصت های ایجاد شده برای صادرکنندگان استان به واسطه ممنوعیت واردات کالا از ترکیه به ارمنستان اختصاص یافت. 
سید حسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این جلسه بر ضرورت راه اندازی هر چه سریعتر پایانه صادرات محصولات کشاورزی و ایجاد مجموعه های تخصصی برای کمک به رفع مشکلات صادرات این محصولات، تاکید کرد. 
در ادامه فرشته امینی، نایب رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان خواستار توجه هر چه بیشتر بر حمل و نقل ریلی و  توجیه راهبردی آن، شد.
عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان افزود: در دوماهه اسفند و فروردین ماه سالجاری تنها کالاهای صادراتی و وارداتی کشور از طریق دریایی و ریلی مبادله شده و هیچ تبادلی از مرز بازرگان صورت نگرفته است که این امر بیانگرضرورت توجه به حمل و نقل ریلی است .
در ادامه جلسه از سوی کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات گزارشی در خصوص حمل و نقل ریلی بار استان ارایه شد. 
روح اله میرزاامیری، رئیس امور کمیسیون ها و تشکل های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه سهم حمل ریلی در کشور 12 درصد است ،مشکلات حمل ریلی کشور را مربوط به مباحث زیرساخت، ناوگان و دیزل، امور مدیریتی و برنامه ریزی دانست وافزود: این در حالی است که بهای تمام شده حمل ریلی، زمان و تعرفه های غیرقطعی از مهم ترین مشکلات این حوزه است.
 در ادامه تمرکز ویژه بر خطوط ترانزیت خاص، راه اندازی خطوط آنتنی، ایجاد شرکت های حمل و نقل جامع بین المللی و راه اندازی پایانه بار و مرکز لجستیک اصفهان از راهکارهای عملیاتی کوتاه مدت برای کمک به حل مشکلات این حوزه شد. 
همچنین اعضای انجمن صادرکنندگان استان اصفهان خواستار توجه جدی دولت بر خط آهن اصفهان- مرسین شدند. 
دراین جلسه فرهادحاجی مرادی، مدیرتوسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در حال حاضر 40 هزارتن سیب درختی در سردخانه های استان موجود بوده و آمار صادراتی کشور در 10 ماه گذشته در حالی 433 هزار تن اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 35 درصدی داشته است، رشد آمار صادرات سیب درختی استان را گویای هموار بودن شرایط صادرات این محصول دانست. 
احمدرضاهمتی، رئیس هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان¬وصادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان نیز بر لزوم تغییر شرایط تولید سیب و ایجاد ساز و کاری برای کاهش هر چه بیشتر هزینه های تولید این محصول در استان تاکید کرد .
 
آلبوم تصاویر کارگروه توسعه صادرات بهمن