تاریخ : چهارشنبه 17 دي 1399
کد 3624

در وبینار کمیسیون حقوقی و پارلمانی اتاق بازرگانی اصفهان تشریح شد

قواعدحاکم بر قراردادهای بانکی

در این رویداد که به صورت مجازی و به همت کمیسیون حقوقی و پارلمانی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اصول و قواعد حاکم بر قراردادهای بانکی مورد بررسی و تشریح قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان،در این نشست که رضا برادران اصفهانی، رئیس کمیسیون حقوقی و پارلمانی اتاق بازرگانی اصفهان و جمعی از فعالان اقتصادی در این حوزه حضور داشتند، اصول حاکم بر قراردادهای بانکی محور اصلی وبینار بود که دكتر محمدرضا محمدی جرقویه ای وكيل دادگستري و عضو كميسيون حقوقي پارلماني اتاق بازرگاني اصفهان به تشریح مفصل آن پرداخت.

در ابتدای این وبینار تاریخچه ای از نظام بانکداری و شکل گیری اولین بانک در ایران توضیح داده شد و سپس مباحث تخصصی و تفصیلی مربوط به بانکداری و تحلیل قراردادها مورد بحث قرار گرفت.

بانکداری متعارف و اسلامی، مباحث مربوط به ربا در اسلام،قانون عملیات بانکی بدون ربا، انواع قراردادهای بانکی، قراردادهای مشارکت بانکی و تسهیلات جایگزین از جمله مواردی بود که در این وبینار توضیح داده شد.

از جمله مشکلات مطرح شده در نظام بانکداری به بروکراسی بیش از حد در فعل و انفعالات بانکی  اشاره شد که تامل و بازنگری بیشتری را می‌طلبد.

بخش پایانی این وبینار به پرسش و پاسخ اختصاص داده شد و فعالین اقتصادی  به طرح سوالات خود در رابطه با مسائل مربوط به بانکداری پرداختند.

آلبوم تصاویر وبینارحقوقی دی