تاریخ : شنبه 22 شهريور 1399
کد 3294

پرونده اول

دریچه ای نو به سمت بانک مرکزی

مصاحبه با آقای علی سرشوقی(مدیر عامل شرکت محصولات بدون قند رژیمی کامور)
                                                      


علی سرشوقی یکی دیگر از مصاحبه شوندگان ماست که علاوه بر مدیر عاملی شرکت محصولات بدون قند کامور نائب رئيس شرکت شیرین سلامت پارتیکام نیز هست و فعالیت های جدید اتاق بازرگانی و وجود این میز را دریچه ای نو به سمت بانک مرکزی می داند.
او در پاسخ به مشکلات ارزی و داستان های دنباله داری که برای هر فعال اقتصادی به وجود آورد گفت:قبل از تحریم ها و مشکلات ارزی یک دستگاه ضروری را برای کارخانه خریده بودیم و مقداری از پول را به آن کشوری که ماشین آلات ضروری مان را خرید کرده بودیم واریز کردیم و بعد از افزایش نرخ ارز با مشکلات اقتصادی روبرو و در نهایت نتوانسیم مبلغ کامل را واریز کنیم. صبر کردیم.. نامه نگاری کردیم ولی مشکلمان تعزیراتی شد و درگیر مسائل پیچیده ای شدیم که خوشبختانه بعد از جلسه ای که اتاق بازرگانی با حضور مدیران و معاونین بانک مرکزی تشکیل داد مشکلمان به مرور حل شد.
مشکل ارزی دیگری هم داریم که ایمان دارم اتاق جدید با میز حمایت کننده پشتیبان ما خواهند بود.
در خصوص قبل و بعد از تشکیل میز و مقایسه این دو زمان پرسیدیم که گفت:قبل از تشکیل میز ما برای ارتباط با بانک مرکزی گاهی حتی نمی توانستیم از انتظامات بانک رد شویم و برویم داخل ولی این میز آمد و شآن فعال اقتصادی حفظ شد.. من رو به آقای گلشیرازی و همکاران اتاق سلام و خدا قوت می گویم. این دوره ای که هستیم یک دوره ی عملیاتی است و تمام حرف ها دارد تبدیل به عمل می شود. امیدوارم این روند پیگیرانه را در تمامی حوزه ها داشته باشیم که این حرکت ها می تواند تآثیرات مثبتی برای صنعت و تولید اصفهان داشته باشد.من به تمام فعالان اقتصادی پیشنهاد می کنم اتاق را رها نکنند. 
علی سرشوقی در خصوص تشکیل انجمن صادر کنندگان اصفهان گفت:بسیار حرکت خوبی اتفاق افتاده و پیشنهاد می کنم ما بین تولید کننده و صادرکننده تمایز قائل باشیم... چون خیلی ها توقع دارند که تولید کننده، صادرکننده هم باشد و این باعث رقابت ناسالمی می شود و محصولات دچار افت کیفیت می شوند.
او در پایان نقش شرکت های شتاب دهنده را در زمینه های مختلف اقتصادی مثبت دانست و گفت:اگر این شرکت ها در ابتدای کار موقعیت بهتری را برای تولید کننده فراهم کنند و تنها ذی نفع تولید نباشند و روی یک محصول متمرکز نباشند به پیشبرد اهداف فعالان اقتصادی کمک کنند.