تاریخ : پنجشنبه 3 اسفند 1396
کد 1831

در شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي مطرح شد؛

سهل آبادي: استقلال سازمان تامين اجتماعي حفظ شود/ مهرعليزاده:جوانان به برندسازي و بازاريابي جهاني متمركز شوند.

پنجاه و ششمين جلسه شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي اصفهان با حضور استاندار، رييس اتاق بازرگاني، مديران سازمان ها و نهادهاي دولتي و نمايندگان بخش خصوصي برگزار شد.
سيد عبدالوهاب سهل آبادي در آغاز اين جلسه با تسليت ايام فاطميه و سانحه دردناك سقوط هواپيمايي آسمان گفت: از زحمات دكتر مهرعليزاده، نيروهاي امدادي، هلال احمر ،سپاه و ارتش قدرداني مي كنيم و اميدواريم ديگر شاهد اين حوادث تلخ نباشيم.
وي با اشاره به بخش هايي از قانون بودجه سال ١٣٩٧ گفت: در این بند از لایحه سازمان تأمین اجتماعی مکلف است تمامی سهم درمان از مجموع مأخذ کسر حق بیمه موضوع مواد (٢٨) و (٢٩) قانون تأمین اجتماعی و سایر منابع مربوط را در حسـابی نـزد خزانـه‌داری کل کشور با عنوان بیمه درمان تأمین اجتماعی متمرکز نماید، ما معتقديم اموال تامین اجتماعی جزو اموال دولتی نيست که دولت بخواهد درباره آن تصمیم گیری کند و تمامیت و استقلال سازمان تأمین اجتماعی باید حفظ شود، اموال تأمین اجتماعی حق الناس است و بین المال دولت نیست.
سهل آبادي برنامه ها و تلاش هاي تيم اقتصادي استانداري اصفهان را مثبت ارزيابي كرد و گفت: عزم جدي اين تيم براي بهبود فضاي كسب و كار مشهود است اما متاسفانه هنوز در اجراي بعضي مصوبات ستاد تسهيل به خصوص در پرداخت تسهيلات كندي و توقف وجود دارد.
دكتر محسن مهر عليزاده نيز با ارائه گزارش از سانحه هوايي غم انگيز تهران ياسوج گفت:مردم،دولت،نيروهاي نظامي و انتظامي با همدلي كم نظيري براي امداد رساني حاضر شدند، نقطه سقوط در مرز دو استان اصفهان و كهكيلويه و بوير احمد قرار دارد و عليرغم مشكلات فراوان تفكيك وظايف و مديريت مناسبي صورت پذيرفت.
وي افزود:روزهاي اول حادثه به علت شرايط بسيار نامناسب هوايي، امداد رساني با سختي صورت پذيرفت اما در روزهاي بعدي با حضور بيش از ٢٠٠٠ نفر نيرواز بسيج، سپاه، ارتش، هلال احمر ونيروهاي مردمي وجمع آوري اطلاعات دقيق ،جستجوي هدفمند آغاز و بسيار زود به لاشه هواپيما دست يافتيم.
مهرعليزاده ادامه داد:اطلاعات اوليه نشان مي دهد به دليل شرايط مختلف خلبان نتوانسته ارتفاع مناسب را تنظيم نموده و با كوه برخورد مي نمايد اما براي اظهار نظر نهايي منتظر اعلام نظر مراجع تخصصي هستيم.
وي افزود: پيكرهاي تعدادي از سرنشينان پيداشد اما متاسفانه از ديروز با وخامت شرايط هوايي ، انتقال اجساد به روزهاي آينده موكول شده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حضور نماينده جوانان اتاق بازرگاني اصفهان در جلسه گفت:يكي از نيازهاي مهم اقتصاد ايران بازار يابي و صادرات به كشورهاي ديگر است، در حال حاضر تقاضا در بازار كاهش يافته است و اين كاهش تقاضا در صورت عدم افزايش صادرات توليد را فلج خواهد كرد.
استاندار اصفهان ادامه داد:همه كشورهاي توسعه يافته با دست يافتن به بازارهاي جهاني ، مسير رشد و پيشرفت را طي نموده اند و ما نيز بايد همين مسير را طي نماييم.جوانان بازرگان بايستي روش هاي جديد و نوين به كار گرفته شود و صادرات را از  كارگاه هاي و واحدهاي كوچك و متوسط با استانداردهاي جهاني آغاز نمايند.
وي تاكيد كرد:به تخصص هاي بازاريابي روز نيازمنديم و جوانان با توجه به تخصص و تسلط به به روش هاي جديد بايستي به برندسازي و بازاريابي متمركز شوند.
آلبوم تصاویر Baz-03-12-1396