تاریخ : پنجشنبه 25 آبان 1396
کد 1679

در ديدار اعضاي هيات نمايندگان اتاق بازرگاني با استاندار اصفهان مطرح شد؛

سهل آبادي: امكان انتقال سريع مشكلات فعالان اقتصادي به استاندار اصفهان فراهم باشد/ مهرعليزاده: زاينده رود ستون فقرات اصفهان است

رييس و اعضاي هيات نمايندگان اتاق بازرگاني اصفهان بامحسن مهرعليزداه استاندار جديد اين استان ديدار و گفتگو نمودند.
سيد عبدالوهاب سهل آبادي در اين ديدار كه عصر امروز در سالن اجتماعات استانداري اصفهان صورت پذيرفت، گفت: سوابق و فعاليت هاي دكتر مهر عليزاده در اتاق بازرگاني ايران ، نويد بخش آينده اي روشن در تعامل و همكاري بخش خصوصي و دولت در اين استان است.
وي با به اشاره فعاليت ها و برنامه هاي اتاق بازرگاني افزود: تلاش در جهت توسعه صنعت گردشگري،تدوين و تصويب برند شهر اصفهان،برگزاري دوره هاي آموزشي تخصصي ، تشكيل شوراهاي عالي بانوان و جوانان، ساماندهي و كمك به رشد استارت آپ ها،تشكيل مركز توسعه صادرات و تاسيس انجمن هاي تخصصي از اقدامات اين دوره هيات نمايندگان بوده و به واسطه اين فعاليت ها،اتاق بازرگاني اصفهان در جمع ٤ اتاق برتر جهان قرار گرفته است.
وي افزود: ١١ كميسيون و ٣ شوراي عالي اتاق اصفهان آماده هستند تا به عنوان مشاوراني امين عمل نموده و تجربيات و نظرات خود را كه برگرفته از اجماع فعالان اقتصادي است در اختيار استانداري اصفهان قرار دهند.
وي خطاب به مهر عليزاده تاكيد كرد: اميدواريم امكان انتقال سريع مشكلات و  موانع پيش روي توليد كنندگان و صنعتگران به جنابعالي فراهم باشد و ما نيز به انجام تعهدات خود در زير ساخت هاي مورد نياز اصفهان ازجمله مشاركت در ساخت كارگو ترمينال فرودگاه، نمايشگاه بين المللي،بندر خشك و كريدور علم و فناوري با همت ادامه خواهيم داد.
سهل آبادي با اشاره به ديدار استاندار اصفهان با صدر اعظم پيشين اتريش گفت: جلب سرمايه گذاران خارجي و رونق صنعت گردشگري يكي از مهمترين اولويت هاي اتاق بازرگاني اصفهان است و خوشحاليم كه اين موضوعات از اولويت هاي مورد نظر شما هم مي باشد.
مسعود گلشيرازي رييس كميسيون تجارت اتاق بازرگاني اصفهان در اين ديدار گفت: نرخ رشد سرمايه گذاري حال حاضركشور منفي سه درصد و ميانگين چهل ساله گذشته ٥ درصد بوده است و به نظر مي رسد ميزان رشد اقتصادي در حال حاضر ١/٨ درصد باشد.اين آمار كه در اصفهان اندكي كمتر نيز مي باشد بسيار هشدار دهنده است و اميدواريم با سوابق اقتصادي و مديريتي جنابعالي، شيب منفي سرمايه گذاري در استان اصفهان متوقف شود.
مصطفي رناسي نايب رييس اتاق بازرگاني اصفهان با معرفي بنياد نصف جهان و اشاره به جلسه اخير اين بنياد با حضور معاون اول رييس جمهور گفت:دكتر جهانگيري حل مسئله آب،راه اندازي قطار پرسرعت اصفهان-تهران و توسعه فرودگاه شهيد بهشتي را از اولويت هاي دولت براي اصفهان بيان نمود و انتظار ما اين است اين سه اولويت محقق شود.
وي خواستار استقرار ايده" ميز به جاي كارمند" در سازمان ها و نهادهاي دولتي گرديد و گفت: دفاتر خدماتي پليس +١٠نمونه موفقي از اين ايده مي باشد.
جباري رييس كميسيون حمايت از سرمايه گذاري اتاق بازرگاني اصفهان نيز در اين ديدار گفت: اصفهان در مسير جاده ابريشم قرار دارد و با پيگيري اتاق بازرگاني ، اين شهر نشان اين جاده را دريافت نموده است و بايستي همه از اين ظرفيت استفاده كنيم.
وي خواستار تقويت ظرفيت هاي فرهنگي و هنري اصفهان مانند موسيقي و تاتر گرديد.
محسن مهر عليزاده استاندار اصفهان نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از قبوليت مسوليت در استاني با ظرفيت هاي كم نظيرصنعتي،تاريخي، اقتصادي،هنري و مذهبي، گفت: تمام توان و تجربيات مديريت خود را براي خدمت به مردم قدرشناس اصفهان به كار خواهم گرفت.
وي افزود:برگزاري آيين معارفه استاندار اصفهان در اتاق بازرگاني، پيام روشني براي فعالان اقتصادي، مردم و دولت به همراه داشت.
مهر عليزاده با ابراز نگراني از بالاتر بودن نرخ بيكاري اصفهان از متوسط نرخ بيكاري كشور گفت: رسيدگي به وضعيت واحدهاي بزرگ صنعتي را از نخستين برنامه هاي خود قرار داده ام و اميدوام مشكلات اين واحدها مرتفع گردد.
وي تاكيد كرد:زاينده رود مانند ستون فقرات اصفهان است و نشاط و پويايي مردم و تمام بخش ها و ظرفيت هاي اين شهر تحت تاثير زنده بودن اين رودخانه قرار دارد و همه وظيفه داريم براي حل مشكل آب تلاش نماييم.اصفهان بايد به جايگاه شايسته خود بازگردد و همچنان به عنوان يك مركز پيشگام و پيشرو مطرح باشد.
وي افزود:در مقطع زمان فعلي حساس كشور بايد از اقتصاد وابسته به نفت به اقتصاد متكي بر بخش خصوصي تغيير جهت دهيم.تحريم هاي سال گذشته ضربات سنگيني به اقتصاد ايران وارد كرد و هنوز هم مشكلات زيادي بر سر راه مبادلات تجاري و بازرگاني وجود دارد و به همين خاطر بايد به حمايت از بخش خصوصي و تكيه بر توليد داخلي توجه بيشتري نماييم.
وي گفت:واقعيت اين است كه اگر دولت از تصدي گري فاصله نگيرد و بخش خصوصي فعال نباشد، اشتغال، رونق اقتصادي و درآمدها مالياتي محقق نخواهد شد و به طور كلي اداره كشور ميسر نخواهد بود.
آلبوم تصاویر Baz-8-1396-02