تاریخ : يکشنبه 21 آبان 1396
کد 1676

سهل آبادی در دیدار با سفیر هند در ایران :

ارتباطات اتاق های بازرگانی اصفهان و هند در بخش های صنعتی و گردشگری تقویت می شود

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اتاق های بازرگانی اصفهان و هند می توانند با توسعه تجارت و تبادل کالا و خدمات بر روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور تاثیر بسزایی داشته باشند
سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار با سوراب کومار سفیر هند در تالار تشریفات اتاق بازرگانی اصفهان  خواستار همکاری نزدیک اتاق بازرگانی هند با  اتاق بازرگانی اصفهان شد و گفت:اتاق های بازرگانی سفیران صلح و دوستی بین کشورهایند و می توانند با تبادل کالا و خدمات بین دو کشور صلح و دوستی ایجاد کنند.
وی افزود: اتاق بازرگانی اصفهان آماده است  اطلاعات  بنگاه های اقتصادی استان را با هدف توسعه روابط اقتصادی با بنگاه های اقتصادی هندوستان را در اختیار سفارت هند  در ایران قرار دهد تا زمینه برقراری ارتباطات تجاری فراهم شود.
سهل آبادی در بخش از سخنان خود اصفهان را صنعتی ترین استان ایران برشمرد و گفت:فعالیت 8 هزار واحد صنعتی و 150 هزار واحد صنفی نشان از جایگاه اثرگذار این استان در اقتصاد کشور دارد و می تواند نقش موثری در توسعه روابط اقتصادی بین ایران و هند ایفا کند.
وی با اشاره به اقامت چندین هندی در اصفهان و فعالیت یک رستوران هندی در این شهر گفت:گردشگری می تواند هند و اصفهان را بیش از پیش به هم نزدیک کند .
سوراب کومار سفیر هند در ایران در این دیدار گفت:ایران و هند دارای رابطه بلندمدت تجاری،فرهنگی و هنری در طول تاریخ است که اصفهان همواره  نقش مهمی در تقویت این رابطه داشته است .
وی حجم تجارت هند و ایران را 13 میلیارد دلار  برشمرد و گفت:حجم تجارت و کشور تا 30 میلیارد دلار ظرفیت دارد و از این رو باید راه های توسعه روابط بررسی شود .
وی از گشایش دفتر  نمایندگی اتاق بازرگانی هند در تهران خبر داد و گفت:این دفتر می توان  در استان هایی مانند اصفهان نمایندگی داشته باشد و ارتباط نزدیک  بین بازرگانان دو کشور فراهم سازد.
کومار از همکاری هند درتوسعه بندر چابهار ایران خبر داد و گفت:همکاری در تولید فولاد و ریل می تواند گام موثری در همکاری های اقتصادی دو طرف داشته باشد.
وی از امضا شدن توافق نامه تجارت ترجیحی بین ایران و هند  در اینده نزدیک خبر داد و گفت: امضای این توافقنامه می تواند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور منجر شود.
 
آلبوم تصاویر 3162-8-1396