تاریخ : دوشنبه 24 مهر 1396
کد 1620

مشارکت شرکت های عضو SPX و صنایع هلند در زمینه های تولید غشاهای مورد استفاده در تصفیه آب و فاضلاب، سامانه های نوین و پربازده photovoltaic و bio-gas.

محور های همکاری مشترک در زمینه های انتقال تکنولوژی، مشارکت و Joint venture اعضای SPX و صنایع کشور هلند مورد بحث قرار گرفت.
در ادامه پیگیری مذاکرات مرکز SPX اتاق بازرگانی اصفهان در نمایشگاه Hannover 2017 که در اردیبهشت ماه سال جاری با مشارکت جمعی از شرکت های عضو این مرکز در کشور آلمان برگزار شد، هیاتی 5 نفره از نمایندگان صنعت و بخش دولتی کشور هلند با هدف بررسی محورهای همکاری با دفترهای SPX و ITDO اتاق بازرگانی اصفهان و توسعه ارتباط با صنایع و اعضای این مراکز در زمینه های صنایع سبز و محیط زیست، آب، ماشین سازی، فناوری های نو و انرژی های تجدید پذیر مهمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان بودند.
در راستای هدف توسعه بازار بین المللی و ارتقا اعضا SPX برای رقابت در محیط بین المللی متناسب با اعلام نیاز هیات هلندی تعدادی از منطبق ترین اعضا مرکز SPX برای مذاکره حضوری در جلسه ای مشترک گرد هم آمدند پس از معرفی توانمندی ها و نیازهای طرفین و همچنین تبادل نظر در خصوص پروپوزال های همکاری مشترک که از پیش مبادله گردیده بود، مشارکت شرکت های عضو SPX و صنایع هلند در زمینه های تولید غشاهای مورد استفاده در تصفیه آب و فاضلاب، سامانه های نوین و پربازده photovoltaic  و bio-gas به جمع بندی رسید.
در این نشست محمودرضا اقارب پرست پروژه SPX را ابزاری کارآمد و نوین در جهت توسعه ارتباط بنگاه های کوچک و متوسط ایرانی و شرکای بالقوه خارجی معرفی کرد و تسهیل فرآیند یافتن مناسب ترین پیمانکار فرعی را متناسب با اعلام نیاز کارفرما بر اساس روش شناسی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) را وظیفه دفتر SPX دانست.
معاون دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان ظرفیت بنگاه های عضو SPX را در جذب مشارکت تکنولوژیک و Joint Venture فرصتی مغتنم در توسعه همکاری با طرف هلندی معرفی کرد.
در ادامه آقای Jacques van Steenbergen مدیر امور و ارتباطات بین الملل استانداری استان Overijssel هلند، با توجه به برنامه ریزی و تبادل اطلاعات اولیه که پیش از سفر بین طرفین انجام شده بود و همچنین توانمندی تکنولوژیک صنایع و دانشگاه­های آن استان و از سوی دیگر اشتیاق واحدهای صنعتی شان در مشارکت با بنگاه های ایرانی برای تشکیل این همکاری های صنعتی در آینده نزدیک ابراز امیدواری نمود. وی همچنین مشکلات مشابه بین دو کشور در زمینه هایی مانند مدیریت منابع آب صنایع وابسته و صنایع سبز را از جمله برترین ها دانست.
محمود رضا برکتین، رییس خانه صنعت معدن و تجارت استان اصفهان، در این نشست اهمیت تبادل تجربیات در زمینه های مشترک را خاطر نشان نمود وی همچنین استفاده مجدد از پساب های صنعتی به صورت ویژه بخش دامپروری را از فرصت های پیش رو دانست.
در ادامه جلسه ابتدا فعالیت های دفاتر SPX و ITDO معرفی شد و مذاکرات هیات با طرف های ایرانی در قالب پروژه های همکاری مشترک ادامه یافت.
 
 
آلبوم تصاویر GHaz-7-1396