تاریخ : يکشنبه 29 مرداد 1396
کد 1548

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان : سند استراتژی اتاق بازرگانی اصفهان رونمایی می‌شود/شورای هماهنگی توسعه پایدار در اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل می‌شود

رییس کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان از رونمایی سند استراتژی اتاق بازرگانی ، 11 کمیسیون و دو شورای عالی جوانان و بانوان با حضور رییس اتاق بازرگانی ایران و جمعی از مسوولین استان اصفهان خبر داد.
رییس کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان از رونمایی سند استراتژی اتاق بازرگانی ، 11 کمیسیون  و دو شورای عالی جوانان و بانوان با حضور رییس اتاق بازرگانی ایران و جمعی از مسوولین استان اصفهان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،مصطفی رناسی در ششمین  جلسه کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:سند استراتژی اتاق بازرگانی اصفهان  در 800 صفحه شامل 13 جلد است که علاوه بر 11 کمیسیون اصلی 64 کمیته زیرمجموعه را تحت پوشش قرار داده و برای هر کمیته استراتژی تعریف کرده است.  
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان  با اشاره به اینکه بازار جهانی در منطقه خاورمیانه است،افزود:آسیای میانه و غربی بزرگ‌ترین بازار مصرفی جهان است نباید به‌آسانی از این بازار صرفه نظر کرد .
علی کرباسی زاده نایب رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه  گفت:شورای هماهنگی توسعه پایدار اتاق بازرگانی اصفهان باهدف بررسی مسیرهای توسعه استان و آسیب‌شناسی آن در بخش اجرایی اتاق راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود:در سند توسعه پایدار سازمان ملل متحد 17 بخش پیش‌بینی‌نشده است که می‌توان از آن برای توسعه پایدار استان اصفهان بهره گرفت .
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بسیار در بخش صنعت ایران طی چند دهه گذشته گفت:توسعه صنعتی باعث افزایش آلودگی محیط‌زیست شده است که مهم‌ترین دلیل آن بی‌توجهی به توسعه پایدار در توسعه صنایع بوده است .
کرباسی زاده رشد بی‌تناسب مراکز آموزش در استان اصفهان را نشان دیگری از بی‌توجهی به توسعه پایدار دانست و گفت:باوجود تعدد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی ،نیروی انسانی موردنیاز  بخش‌های اقتصادی استان  آموزش داده نمی‌شود.
وی تاکید :سرمایه‌گذار خارجی هوشمند است و بر اساس موولفه های توسعه پایدار جذب می‌شود .
کرباسی زاده اضافه کرد:در هر فعالیتی در استان باید نگاه توسعه پایدار داشته باشیم و هر توسعه ایی و رشدی را به منزله توسعه پایدار تعریف نکنیم .
 محمدرضا ابکا عضو کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار عارضه‌یابی از برنامه‌های توسعه طی چند دهه گذشته در استان اصفهان شد و گفت:برای جلوگیری از توسعه ناپایدار  استان باید برنامه‌ریزی بر اساس توسعه پایدار و بررسی مزیت‌ها انجام داد.
مهدی جعفر پیشه نایب رییس کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار مشارکت سازمان‌های دولتی استان در شورای هماهنگی توسعه پایدار  شد و گفت: این شورا می‌تواند مسایل استان اصفهان را از دیدگاه توسعه پایدار دنبال کند.
در ادامه این جلسه مصوب شد که تعداد کمیته‌های کمیسیون گردشگری و برند شهری از  5 کمیته به 3 کمیته برند شهری ،فرهنگ و ارتباطات گردشگری، کمیته توسعه زیرساخت و خدمات گردشگری و کمیته جذب و تسهیل سرمایه‌گذاری گردشگری تغییر پیدا کند .
 
آلبوم تصاویر 3110-5-1396