تاریخ : يکشنبه 29 مرداد 1396
کد 1545

در پنجمین جلسه کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی مطرح شد؛ تشکل‌ها می‌توانند باهم افزایی بین اعضایشان زمینه تشکیل کنسرسیوم را فراهم کنند/ترویج فرهنگ همگرایی بین اعضای تشکل عامل موفقیت آن تشکل است

رییس کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ترویج فرهنگ همگرایی بین اعضای تشکل عامل موفقیت آن تشکل درزمینه های مختلف است .
رییس کمیسیون  تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ترویج فرهنگ همگرایی  بین اعضای تشکل عامل موفقیت آن تشکل درزمینه های مختلف است .
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،محسن پور سینا در پنجمین  جلسه کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:تشکل‌های می‌توانند با همگرایی بین اعضا از به وجود آمدن رقابت ناسالم بین اعضا جلوگیری کنند.
وی افزود:گام نخست تشکل‌های اقتصادی ،آموزش رفتار تشکلی بین اعضاست تا با شناسایی ظرفیت‌های تشکل‌ها، شاهد رشد و توسعه اعضا  در بخش های مختلف باشیم.
تشکل‌ها می‌توانند باهم افزایی بین  اعضایشان زمینه تشکیل کنسرسیوم   را فراهم کنند
علی عطافر عضو کمیسیون تشکل‌ها در این جلسه گفت:برخی از تشکل‌ها شکل تشکل رادارند ولی ساختار یک تشکل پویا و هدفمند را ندارند.
وی تامین مالی و پوشش هزینه‌های جاری  را یکی از چالش‌های پیش روی تشکل‌ها  برشمرد و گفت:توسعه شبکه اعضا و ارایه خدمات توسعه کسب‌وکار می‌تواند تشکل‌ها را ازنظر منابع مالی تامین کند.
وی توسعه استانداردها و جایگزینی استانداردهای جدید را یکی از وظایف تشکل‌های اقتصادی برشمرد و گفت: تولید کالا و خدمات جدید نیاز به استاندارد جدید دارد.
وی مهم‌ترین عامل  کاهش قیمت تمام‌شده  را افزایش بهره‌وری دانست و گفت: تشکل‌ها با آموزش و انتقال تجربه می‌توانند زمینه افزایش بهره‌وری اعضای خود را فراهم کنند.
عطافر تشکیل کنسرسیوم‌های صنعتی را حلقه گمشده پروژه‌های بزرگ اقتصادی کشور دانست و گفت:تشکل‌ها می‌توانند باهم افزایی بین  اعضایشان زمینه تشکیل این کنسرسیوم‌ها را فراهم کنند.
وی تاکید کرد:توسعه  کنسرسیوم‌ها می‌تواند زمینه جذب پروژه‌های بین‌المللی و داخلی را  برای یک صنف فراهم کند.
  فعال مدیرعامل سندیکای آسانسور و پله‌های برقی استان اصفهان در این جلسه گفت: سندیکای آسانسور و پله‌برقی ایران درسال80 در تهران تشکیل و شعبه اصفهان اولین شعبه پس از تاسیس سندیکای ایران بوده است که در سال 83 با عضویت 20 نفر از فعالین صنعت آسانسور در اصفهان تشکیل گردیده است.در حال حاضر 133 شرکت فنی و مهندسی آسانسور و پله‌برقی مجاز در سندیکای اصفهان عضویت دارند.
مرتضی رومی زاده  مسوول کمیته حمایت و توانمندسازی در این جلسه خواستار تقویت فرهنگ تشکلی در بین اعضای تشکل‌ها شد و گفت:اثرگذاری تشکل‌ها به حمایت اعضایش وابسته است و چنانچه اعضا ازتشکل مربوط حمایت کنند می‌توان شاهد یک تشکل اثرگذار برای فضای کسب‌وکار بود .
 سلیمانی دبیر کمیسیون آموزش ،پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان به ارایه گزارشی از فعالیت این کمیسیون در بخش های کارگاه‌ها و همایش‌های آموزشی و پژوهش‌های اقتصادی پرداخت.
 
 
آلبوم تصاویر 3108-5-1396