تاریخ : شنبه 28 مرداد 1396
کد 1543

در ديدار رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران با وزير صنعت سوريه، تاكيد شد؛ اعلام آمادگي دو كشور براي توسعه همكاري هاي اقتصادي

سهل آبادي گفت: یک توافق نانوشته بین ايران و سوريه وجود دارد.هرگز نبايد اجازه داد كشورهايي که در تخریب سوریه نقش داشتند، در بازسازی آن حضور داشته باشند.
رئيس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران كه براي حضور و بازديد از پنجاه ونهمین نمایشگاه بین‌المللی دمشق و همچنين تلاش در جهت توسعه روابط اقتصادي دو كشور براي دومين بار در سال جاري به سوريه سفر نموده است؛در حاشيه اين بازديد بااحمد الحمو، وزيرصنعت،محمد سامرخلیل، وزير اقتصاد،محمد غسان القلاع، رئيس اتحاديه اتاق هاي بازرگاني ،جواد ترك آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران و جمعي از فعالان اقتصادي و بازرگان اين كشور ديدار و گفتگو نمود.
بنا به اين گزارش سهل‌آبادی در ديدار با وزیر صنعت سوریه با تشريح ظرفيت‌ها و امکانات صنايع ايران در فولاد،پتروشیمی، نساجی، صنایع ساختمانی ،کاشی، آجر ،شیرآلات،سنگ‌های تزئینی و صنايع فلزی گفت:
درسفر یک ماه پیش، آمادگی همکاری صنایع ایران را به نخست وزیر سوریه اعلام کردم و توافق نموديم با تاسيس شرکت هاي ايراني -سوري فعاليت هاي تجاري آغاز گردد.
رئيس اتاق بازرگاني اصفهان افزود: ما براي بازسازی صنایع، تامین مواد اولیه كارخانه ها، پروژه هاي پیمانکاری  آموزش‌هاي تخصصي ويژه  تکنسین‌ها و مهارت‌‌آموزي کارگران، ارائه خدمات فنی و مهندسی، خريد كالاهاي باكيفيت سوريه و تبادل هيات‌هاي تجاري آماده هستيم.
وي افزود: علاقه ایرانیان به سوریه کاملا مشهود است.  زوار بسیاری برای تشرف به حرمين مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقيه(س) به اين كشور سفر كرده اند وهمان طورکه شما مارا در جنگ تحميلي تنها نگذاشتید درجنگ امروز نيز ما به مردم و دولت ثابت کردیم که ایرانی‌ها پشتیبان آنان بوده و همیشه خواهند بود.
وي تاكيد كرد:به اعتقاد من یک توافق نانوشته بین این دو ملت وجود دارد و هرگز نبايد اجازه دادکسانی که در تخریب سوریه نقش داشتند، در بازسازی آن حضور داشته باشند. وی با اشاره به وجود قرابت هاي مذهبي، اقتصادي و فرهنگي دو ملت،تاكيد كرد:باوجود دشمنان و دوستان مشترک، ایران و سوریه باید دست به دست هم بدهند و در حل مشکلات اقدام کنند و همچنین با برپایی نمایشگاه های متعدد و نزدیک تر شدن ارتباطات، شناخت بیشتری بین تولیدکنندگان و فعالان اقتصادي به وجود آورند.
سهل آبادي در پايان سخنان خود از مذاكره با محمد شریعتمداری وزیرصنعت پيشنهادي دولت دوازدهم خبرداد و افزود: درجلسه‌ با شريعتمداري درباره گسترش تبادلات تجاري با کشور سوریه به تبادل نظر پرداختیم و به نقطه نظرات مشترك مناسبي دست يافتيم.
آلبوم تصاویر Baz-3006-5-1396